Inicio> Museos de la Red > Museo Etnográfico de Quirós

Museo Etnográfico de Quirós


FORMES DE VIDA NOS PUELOS DE LA MONTAÑA ASTURIANA

Logotipo del Museo de QuirósLos cambeos perfondos qu’hebo nes comunidaes rurales acabante’l sieglu XIX truxeron el desdexu de munchos de los preseos y tarecos qu’hasta entós yeren imprescindibles. La necesidá de caltener estos elementos, qu’a la fin constitúin la historia d’un puelu, animó al Ayuntamientu de Quirós, n’andecha cola Conseyería d’Educación y Cultura del Gobiernu del Principáu d’Asturies, a la creación d’esti muséu etnográficu, col que quier amosar y representar la manera de vivir, los preseos y les maquinaries d’estos puelos de la montaña, dándo-yos el valir y el respetu que merecen.

Reproducción d’una corte de montaña dientro’l muséuTres d’un añu recoyendo ya iguando materiales, el muséu inaguróse’l 19 de marzu de 1998 na villa del conceyu, talamente au tuviere la plaza d’abastos hasta los años setenta del sieglu XX.

El muséu tien dos andares. Nel primeru reprodúcense los espacios propios de l’alredorada: una cuadra, un llavaderu con fonte y bebederu, el taller del madreñeiro y, sobremanera, la casa quirosana col l.lar, el fornu, la sala y el cuartu. Otros espacios tan dedicaos al llinu y la llana y al aprovechamientu del monte.

Carru del paísNel segundu andar tán la escuela tradicional y una esposición onde s’amuesa’l desendolcu de dellos preseos del campu y del ganáu, el cultivu de la escanda y el trabayu del goxeiro. Hai una sala d’audiovisuales y otra d’esposiciones temporales, puestes p’asoleyar l’artesanía del conceyu y facer actividaes culturales.Tol conceyu de Quirós tien munchu valir pa la bona conocencia la vida rural. Rescamplen sobremanera los puelos de Bermiego y Cienfuegos; los molinos de farina hidráulicos de Corroriu (Fresneo), remocicaos y funcionando; les Brañes de Canl.longo (Cuañana) y los Puertos d’Agüeria (Güeria, L.lindes), como exemplos d’asentamientos ganaderos con construcciones tradicionales (bel.lares) no alto’l monte; y l’Altu la Cobertoria y el Prau L.lagüezos (L’Aramo), onde se caltienen dólmenes y túmulos prehistóricos.

 

Carretera General, s/n.
33117 Bárzana (Quirós)

www.quiros.es
museoquiros@yahoo.es

Tel.: 985 768 096
Fax: 985 768 145

Horariu:
Iviernu
De miércoles a domingu: 11.30-13.30 y 16.00-18.00
Llunes peslláu

Branu (de mayu a setiembre)
De martes a domingu: 11.30-14.00 y 17.00-19.30